Historik

tisdag 1 februari 2011

2011, snöskottning och blogg problem...

Jag har nu lyckats minska pixlarna på mina bilder och nu skall de bara föras över till ett bildhotel.
Sedan är det fritt fram för mig att visa er mina bilder igen. Och jag längtar.
Men jag har inte varit sysslolös, i Januari månad har det varit mycket snöskottning. Även vi har haft mycket snö. Men idag töar det och snart är drivorna borta. Vid mina trädgårdsrundor ser jag hur knopparna växer till.....våren på väg !
Två nyplanterade Magnolier har haft påhälsning av haren....hoppas att de klarar sig !
Några av våra bin har försökt att ta sig en flyg men det har slutat med en krasch. De lockas ut när solen kommer fram. Men jag ser det som ett gått täcken, samhällena har överlevt.
Vårat honungs lager har krympt, vi och många av våra vänner har kurerat onda halsar.
Våra katt ungar Gustav, Messi, Vincent och Zlatan växer så det knackar och är nu 8 veckor.
De är över allt, högt och lågt. Snart kommer bilder....
Håller på med två nya bloggar, en som min make och jag har tillsammans och den handlar om vår Bigård Nr: 170.  Hur det är att vara hobby -biodlare. Sedan blir det en om Kia´s Vinkast, där kommer jag presenterar mitt företag där jag erbjuder tjänster inom trädgård. Återkommer med adresserna.

Har saknat bloggandet, men snart är jag där igen.
Ha en bra dag KIA

3 kommentarer:

  1. Hej hej, vi ser fram emot nya härliga bilder!

    SvaraRadera
  2. vet inte hur jag får över bilderna ännu, men min mentor kommer snart !

    SvaraRadera
  3. Ja det har varit mycket snö och en hård vinter över hela Sverige. Vi snöskottare har fått jobba mycket :D

    SvaraRadera