Historik

tisdag 3 maj 2011

Hoppsan, jag ser det snöar

Visserligen har jag längtat efter regn, men tror nog att blötsnön gör nytta.

snöfall5

Vikagårdens Lustgårdar vårgrönskar för fullt. Men havsvindarna gör att det torkar ut, så jag har redan varit framme med vattenslangen ett par gånger.

snöfall7

Magnolian har blommat överdådigt och var nu nästan överblommad


snöfall8

Har planterat en ny avenbokhäck vid infarten. Den gamla grävde jag upp förra sommaren. Det hade på tre år inte vuxit till ordentligt. Trädgårdsmästaren hade slarvat, rotsnurr !!! nu har jag varit mera noggrann



Snön blir till guld

snöfall4

Gullvivan sträcker på sig


snöfall3

Var i väg till Deromme kryddor för ett par dagar sedan, men har inte hittat någon bra plats ännu

snöfall1
Medelhavsväxterna som övervintrat i vinkastet, undrar nog var tog sommaren vägen.

I eftermiddags skall jag till Kungsbacka och plantera Salvia i Söderåsparken.
Hoppas att jag slipper ta med snöskyffel, men med varma kläder kommer det nog gå bra. En stor fördel, vi slipper vattna.

1 kommentar:

  1. Så du fick snö du med :) Men det är lite sol emellan, ser rätt fint ut därute.......

    Kram :)

    SvaraRadera