Historik

lördag 18 juni 2011

Väntat och längtat, och nu blommar den " Akacian "

För tre år sedan planterade jag min falska Akacia, och i år blommar den för första gången. Åh, vilken underbar doft. Men lyckan är kortvarig för den tar stryk i regnet och blåsten.

akacia2

akacia1

Max slutar nian 041

Som ni redan förstått så är pioner mina favoriter. Jag frossar !
Vad denna skönhet heter kommer jag inte ihåg. Flera av plantorna har vuxit sig väldigt höga och jag har inte hunnit stötta dem, så nu tror de att de är marktäckare. Närsta år skall jag inte glömma binda upp....

pion4

odlingsbädd1

Mina odlingsbäddar, växer till och de första räddissorna är uppätna.
Potatisen har jag kupat en gång,men blir inte klara till midsommar.

Det efterlängtade regnet är här och jag slipper vattna, skööönt !
Så nu får jag tid att förbereda huset inför stundande midsommar och kommande renovering.
Maken putsar murar och skall bygga ett tak över arbetshörnan.
Och så har vi varit i Mölndal och inhandlat en sitt grupp till pergolan, med leverans på tisdag. Snygg men dyr, men de kostar med kvallité som klarar salt och busväder. Vi har tänkt att den skall få stå på plats året runt.

Ha en skön helg, Kia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar