Historik

tisdag 5 juli 2011

JAS- juli, augusti, september = beskärningstider

Vid vår infart har vi en avenbokshäck, den har några år på nacken. Jag försöker hålla den smal och ca: 2 meter hög. Jag har fått hjälp av rådjuren att beskära den första metern, ibland är det synd att de inte når högre. De har endast tagit årets tillväxt och jämt blev det också....Idag har jag fortsatt. Använder manuell häcksax och sekatör. Det tar lite tid, men det är avkopplande och snyggt blir det.
Silverpäronet och Magnolian , blev frisserade och urglesade av bara farten.
Jättedaggkåpan är nerklippt och fröställningarna på pionerna borttagna, nu blev det stramt och vårdat.

Mina tre klotrobinea, klarade inte vintern. Fortfarande inget täcken på liv
Riktigt sorligt de har tjocka stammar och har en stamhöjd på tre meter.
Jag måste försöka se det possitivt, en möjlighet att plantera något nytt.
Dodong rönn har jag alltid velat ha, och så har jag sätt en näverlönn
De kanske klarar det utsatta läget bättre. Måste snart bestämma mig.

I morgon skall två bisamhällen få lämna ifrån sig honung....Mums!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar