Historik

lördag 20 augusti 2011

Skördetid

skörd2011 Det känns som sommaren går mot sitt slut, trots att det fortfarande är augusti. De senaste dagarna har det kommit väldigt mycket regn och nu är marken mättad. Vinden gör sig gällande, grenar och löv börjar falla. skörd1 I vinkastet börjar druvorna bli färdiga, klasarna är inte stora. Men söta och goda. Paprikor av olika sorter trivs och jag skördar efter hand. 2011 juli 01 Mina odlingsbäddar är nu så rostiga som jag hade tänkt mig. Så vackert det blir med grönskan. Jag hann att skörda sockerärtor innan sniglarna kom. Åh. så gott det var. Har man bara två odlingsbäddar och vill så allt, så är det mycket som kan gå fel. Potatisen är inte större än plommon och rödbetorna som meloner. Men mitt försök med köksträdgård har gett mer smak och jag måste köpa flera bäddar. Platsen som jag valt är perfekt, det går nämligen att hägna in. Ikväll blir det nyskördat till middagen. En stor plåt i ugnen med primörer, ringla olivolja och vår egna honung. De är " lyx " Ha nu en trevlig helg och passa på att gå ut för solen skiner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar