Historik

onsdag 23 mars 2011

Vårdagsjämning....

IVårdagsjämning 2011

Och nu börjar vår arbetet på alvar. Bubbelplasten i vinkastet är nu snart borta. Endast lite i taket kvar där en ruta är sönder. Maken får fixa det när han är åter....
Att det kan bli så skräpigt, den stora dammsugaren åker fram, de fasta hyllorna skrubbas med Grumme och fönstren Yes diskmedel med en skvätt
R-sprit. Inga grön alger gillar det.
Passar på att vädra övervintrarna, olivträden och palmerna. Snart måste de ut för att ge plats, har lite frör som grott på fönsterbrädan och de behöver mera ljus.
Jag har sällskap av katten Hugo som sover i citronkrukan. Årets första bi var på besök och hittade en doft pellargon. Nu är det vår, Härligt !!!!

1 kommentar:

  1. Vår=vårstädning både ute och inne :) Insidan börjar bli klar med undantag av fönstren - hua mig som de ser ut!
    Växthuset tog jag lite tidigare i vår en dag när jag var rastlös :)
    Jag har sticklingar av båda Skruvpilarna om du vill ha :)
    Ha en skön helg, kram ♥

    SvaraRadera